Lider XXI wieku

Szkolenie „Lider XXI wieku” skierowane jest do osób otwartych na ulepszenie swojego podejścia do zarządzania. Prowadzone jest w oparciu o know-how trenera, który od ponad 10 lat szkoli z zarządzania, motywacji oraz sprzedaży. „Lider XXI wieku” to przede wszystkim ćwiczenia oparte na najnowszych metodach kierowania zespołem, dzięki którym grupa może wypracować wskaźniki jakościowe niezbędne do wyznaczania celów i oceniania pracy podległego zespołu. Szkolenie uczy ponadto doboru właściwego do sytuacji stylu kierowania zespołem, pracy z celami i udzielaniem konstruktywnej informacji zwrotnej, a także pokazuje ponad 30 metod na pozafinansowe motywowanie zespołu oraz siebie.

CZEGO NAUCZYSZ SIĘ PODCZAS SZKOLENIA

  • Rozumienia potrzeb zespołu dzięki poznaniu podstaw psychologii typów temperamentalnych
  • Delegowania celów i zadań
  • Sprawiedliwego rozliczania i oceniania pracownika
  • Egzekwowania wyznaczonych zadań oraz dyscyplinowania opornych pracowników
  • Budowania współpracującego zespołu współodpowiedzialnego za realizację wyznaczonych celów
  • Motywowania, głównie pozafinansowego, oraz inspirowania do dalszego rozwoju
  • Budowania wizerunku lidera
 

ZAKRES I CZAS SZKOLENIA – 2 DNI

DZIEŃ 1
Moduły pierwszego dnia dają uczestnikom merytoryczną wiedzę z zakresu narzędzi niezbędnych do efektywnego kierowania zespołem.
Po 8h nauki i ćwiczeń uczestnicy będą potrafili świadomie dobierać metodę pracy do sytuacji i człowieka, wyznaczać cele oraz udzielać informacji zwrotnych. Nauczą się także dostrzegać różnice osobowościowe członków zespołu, dzięki czemu będą w stanie zmienić swoją postawę i formy komunikatów, aby zapobiegać sporom, niedomówieniom oraz dbać o długofalową, pozytywną atmosferę w zespole.

Typy temperamentalne

  • Jaki jest mój typ temperamentalny – test
  •  Z czego wynikają konkretne zachowania oraz mocne i słabe strony pracownika – analiza 4 grup typów temperamentalnych
  • Jak pracować z zespołem, aby unikać sytuacji stresujących i wspierać w realizacji celów

Rola lidera w zarządzaniu zespołem

  • Lider czy menadżer – czym się różnią i która rola jest bardziej efektywna w kierowaniu zespołem
  • Co wchodzi w skład 5 obszarów pracy lidera i jakie metody są w nich stosowane: organizowanie, delegowanie, motywowanie, rozliczanie, ocenianie
  • Jak wybrać styl kierowania zespołem – metodologia 6 stylów D. Golemana
  • W jaki sposób pracować z podwładnym – 4 etapy rozwoju pracownika K. Blancharda
  • Zrozumienie swoich potrzeb i wartości jako klucz do efektywniejszej, świadomej pracy – test „kwestionariusz predyspozycji zawodowych”

Praca z celami

  • Jak wyznaczać cele SMART
  • Jak planować długofalowo, stosując Macierz Eisenhowera
  • W jaki sposób udzielać pochwał i nagan w oparciu o trzyetapowe informacje zwrotne
  • Jakimi wskaźnikami chcemy oceniać nasz zespół – analiza pracy zespołu na mapie myśli z wyszczególnieniem obszarów, pod które można stosować wskaźniki oceny KPI

 

DZIEŃ 2
Moduły drugiego dnia to przede wszystkim tworzenie narzędzi do oceniania i wyznaczania celów, a także metody motywacyjne. Wraz z uczestnikami stworzymy kartę oceny kwartalnej, wypracujemy tabele pod KPI wykreowane dzień wcześniej, a także poznamy 3 modele motywacyjne oraz przećwiczymy praktyczne zastosowanie kart motywacji w codziennej pracy.

Motywowanie zespołu

  • Jakie mamy najbardziej popularne mity motywacyjne
  • Geneza systemów motywacyjnych jako element zrozumienia, jak na przestrzeni czasu zmieniają się narzędzia oraz oczekiwania pracowników
  • Który model motywacyjny jest najbardziej efektywny – praca z piramidą Maslowa, teorią Herzberga oraz motywacyjnym DNA Tamary Lowe
  • Praca z patentami motywacyjnymi w oparciu o codzienne sytuacje z pracy zawodowej

Narzędzia twarde w kierowaniu zespołem

  • W jaki sposób układać tydzień pracy
  • 5 kroków na prowadzenie efektywnych zebrań z zespołem
  • Stworzenie kart oceny pracowników w oparciu o wypracowane wcześniej KPI

Szkolenie w 60% prowadzone jest metodą warsztatową – głównym trzonem są ćwiczenia na bazie przedstawionej teorii, aby grupa już na etapie szkolenia wyrobiła w sobie nawyk implementacji prawidłowych zachowań w codziennej pracy.