Generowanie leadów sprzedażowych

GENEROWANIE LEADÓW sprzedażowyCH

Czym jest generowanie Leadów? 

Lead generation (pozyskiwanie leadów) – jest pojęciem z marketingu internetowego i polega na generowaniu zainteresowań o oferty produktów lub usług potencjalnych klientów. Leady są tworzone między innymi w celu budowania list potencjalnych klientów, pozyskiwania subskrybentów newsletterów lub jako leady sprzedażowe

Sam Lead jest nikim innym jak osobą lub firmą, która wykazała zainteresowanie określonymi produktami lub usługami. Jest to potencjalny klient. Z kolei Leadem sprzedażowym jest osoba, która dobrowolnie pozostawiła swoje dane jak np. numer telefonu czy inne swoje dane na dedykowanej stronie internetowej danej firmy.

Inbound marketing, bo dokładnie do tej grupy działań promujących należy generowanie leadów sprzedażowych, jest wysoce skuteczną metodą pozyskiwania nowych kontrahentów, a także budowania rozpoznawalności danej marki. Nasza firma podejmuje działania przychodzące dla potencjalnych odbiorców usług klienta, dla którego pracujemy.

Pozwala to na przedstawienie danego brandu oraz skojarzenie go w świadomości adresata komunikatu reklamowego z konkretną usługą lub produktem. Dzięki temu, gdy pojawi się u niego potrzeba nabycia takiego artykułu, znacznie wzrastają szanse, że skontaktuje się z tym, poznanym już przedsiębiorstwem.

Technika marketingu przychodzącego nastawiona jest zatem na zbudowanie relacji długofalowej i zwiększenie bezpośredniej sprzedaży. Posługiwanie się generowaniem leadów ułatwia
też
umawianie spotkań biznesowych czy dla przedstawicieli handlowych.

Dlaczego warto sięgnąć po taką metodę? 

Daje to wiele korzyści od zbierania obszernych baz danych potencjalnych klientów do samego wzrostu skuteczności działań marketingowych. Potencjalni klienci zainteresowani naszymi usługami lub produktami, pozwalają nam w dalszych działaniach marketingowych skupiać się na określonej grupie docelowej czy kierowaniu treści do odbiorców zainteresowanych naszą ofertą.

Działania, jakie oferujemy, ułatwiają nie tylko umawianie spotkań handlowych, ale też pozwalają zbierać obszerny materiał do profilowania docelowej grupy kontrahentów. Dzięki temu można dokładnie poznać, jakie zainteresowania oraz oczekiwania mają potencjalni nabywcy usług czy asortymentu. Generowanie leadów sprzedażowych działa zatem na dwóch płaszczyznach:

  • dąży do stosunkowo szybkiego wzrostu zawieranych transakcji,

  • dostarcza danych umożliwiających planowanie innych skutecznych akcji marketingowych.

Zachęcamy do skorzystania z tej techniki, jeśli interesuje Państwa umawianie spotkań dla przedstawicieli handlowych, docieranie do nowych odbiorców, poznawanie ich potrzeb, zwiększanie rozpoznawalności marki.

 

Generator Leadów

W swoich działaniach wykorzystujemy metodę IVR

IVR (interactive voice response) jest funkcjonalnością, która pozwala na przeprowadzeniu automatycznych rozmów z odbiorcami bez angażowania na tym etapie konsultantów. Polega to na przeprowadzaniu interaktywnych rozmów z odbiorcami, poprzez wysłuchaniu przez odbiorcę nagranej wcześniej zapowiedzi i wyboru przez niego tonowo poszczególnych opcji z menu. Po odpowiednim wyborze opcji klient zostaje przekierowany do konsultanta. 

Taka metoda pozwala w szybkim czasie pozyskać dużą ilość zainteresowanych klientów oferowanymi produktami lub usługami. 

Metoda IVR