LIVE CHAT​

Usługa Live Chat​

Live chat to usługa umożliwiająca klientowi szybki kontakt z konsultantem firmy za pomocą okienka chatu, znajdującego się na stronie internetowej.  Komunikatory LIVE CHAT znajdują się na stronach większości firm, dzięki czemu klienci magą w prosty sposób, skorzystać z pomocy działu obsługi, a także częściowo zainicjować zakup produktu.

Co to jest LIVE CHAT?

Live chat to narzędzie do komunikacji i obsługi klientów poprzez stronę internetową firmy. Ma  formę komunikatora, który najczęściej znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu i jest wizualnie dopasowana do szaty graficznej strony. Klikając w ikonę chatu, klient otwiera okno tekstowe i od tego momentu może prowadzić rozmowę z  osobą obsługująca chat.

Live chat dodatkowo, umożliwia monitorowanie ruchu na stronie oraz prowadzenie statystyk dotyczących zachowań klientów.

Dlaczego warto mieć LIVE CHAT na swojej stronie?

Badania pokazują, że coraz więcej klientów wybiera LIVE CHAT jako kanał  kontaktu z firmą. Dzieje się tak, ponieważ rozmowa przez czat jest dużo wygodniejsza, daje czas na zastanowienie się i przemyślenie oferty, a jednocześnie jest źródłem szybkiej odpowiedzi na pytanie.

Live chat daje możliwość swobodnej komunikacji pomiędzy klientem a przedstawicielem firmy.  Wiele osób nie lubi rozmawiać przez telefon lub nie ma na to czasu. Zwłaszcza młodzi klienci, wychowani na komunikatorach internetowych typu Facebook, dużo chętniej wybierają formę chatu. Live chat daje klientowi dużo wygody i zmniejsza stres przed rozmową telefoniczną, będący często powodem, dla którego klient nie dzwoni.

Kliknięcie i rozpoczęcie chatu jest łatwiejsze i szybsze niż wykręcenie numeru i czekanie na zgłoszenie się konsultanta. Wydaje się również mniej zobowiązująca formą kontaktu, klient nie musi się przedstawiać i nie czuje presji zakupu. Rozmowa telefoniczna bywa dla klienta często tym, czym jest zapytanie w sklepie o cenę, czyli niejako wyrażeniem chęci zakupu czegoś, na co do końca nie jest zdecydowany. Wielu klientów myśli „jak zapytam, to będę musiał kupić, a nie chcę” Live chat niweluje te presję całkowicie, dając klientowi dużą swobodę psychiczną, a sprzedawcy pole do działania.

Dużym atutem jest także możliwość prowadzenia konwersacji, gdy klient nie może odbyć tradycyjnej rozmowy telefonicznej  –  pisać ze smartfona można praktycznie wszędzie.

LIVE CHAT a praca konsultanta

Live chat poprawia jakość obsługi klienta od strony pracy konsultanta, dając mu dodatkowe informacje o kliencie, a także więcej czasu na odpowiedź i możliwość dokładnego sprawdzenia informacji, które interesują klienta.

Dzięki Live chatowi konsultanci mogą obsługiwać kliku klientów jednocześnie, co nie tylko usprawnia ich pracę, ale także przynosi dla firmy dodatkowe oszczędności. Jeden konsultant Live chatu, może zastąpić kilku telefonicznych.

Monitorowanie ruchu na stronie i dane o klientach ułatwiają konsultantom prowadzenie rozmowy oraz sprzedaż. Live chat dostarcza informacji  ma temat tego, ile razy odwiedził stronę firmy i jakie strony wcześniej odwiedzał. Doświadczony konsultant może wykorzystać tę informacje, w celu zbudowania lepszej relacji z klientem, a także w celach sprzedażowych.

LIVE CHAT to:

  • szybki i wygodny kanał komunikacji,
  • źródło informacji o klientach,
  • oszczędność dla firmy.
2